Saturday, July 28, 2012

Servis dan Cuci Kereta

Hari ni aku pegi EON Servis Glenmarie untuk servis kereta aku. Ini kali ke 5 aku servis setelah hampir setahun enam bulan menggunakan kereta ni. Kali ini aku buat 'major service' iaitu untuk 40,000km.

Aku dah tetapkan temujanji pada jam 9.30 pagi. Tapi aku sampai kat situ jam 10 pagi. Huhu..... Setelah menunggu giliran, kereta aku siap diservis pada jam 12.30 tengahari.

Aku jugak ringan mulut nak tanya Service Advisor tu berapa kos untuk servis kali ni. Katanya RM500++. Ye lah...aku tanya sebab baucer servis percuma tinggal 1 je lagi. Iaitu untuk 50,000km. Selama ni aku tak pernah bayar satu sen pun untuk keseluruhan kos servis. Ini termasuklah alat ganti dan upah. Alhamdulillah.

Lepas dah siap servis, aku pun pergi mandikan kereta aku kat Caltex Glenmarie. Aku puas hati cuci kereta kat sini. Kualiti cuciannya memang bagus. Tak hairanlah kereta-kereta mewah cuci kat sini. Malah kereta-kereta baru kawasan Glenmarie pun cuci kat sini. Sekian.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...