Wednesday, September 07, 2011

Ramadhan Itu


 Aku masih ingat akan petang itu. Kedai itu. Iftar itu. Masjid itu. Terawih itu. Malam itu. Sahur itu. Ramadhan itu. Semuanya berlaku tanpa dirancang.

Masa beredar begitu pantas. Dari saat ke minit. Minit ke jam. Jam ke hari. Hari ke minggu. Minggu ke bulan. Nah.... Syawal kini menjelma lagi.

Tapi aku masih inginkan Ramadhan itu. Biar pun ia telah pergi meninggalkan ku. Namun, apa yang pasti ia akan muncul kembali pada tahun hadapan. Persoalannya, adakah sama lagi Ramadhan itu?

Syawal yang dirayakan hampir ke pertengahannya. Aku masih belum mula berpuasa enam. Bukan malas. Bukan tak nak bepuasa. Tapi aku masih ingat akan janji itu. Mungkirkah aku kalau berpuasa sekarang? Entahlah.....

Api itu panas. Air itu basah. Ku sangka panas hingga ke petang. Rupanya hujan di tengahari. Mungkinkah pelangi akan muncul selepas ini?


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...